Viden om rust og undervognsbehandling
Metallet i bilen bliver skrøbelig og falde af i små flager, når det udsættes for rust. I værste fald kan der komme huller i døre, bund og skærme. Voldsome angreb kan gå i de bærende dele, med stor sikkerhedsmæssige problem.
Rustbehandling / undervognsbehandling
Hos Ribe Pava Center undervognsbehandler vi altid bunde 3 gange!
Dag 1
- Bundplader og inderskærme både for og bag afmonteres
- Motorrum afmonteres for plastdele
- Beklædning afmonteres i bagagerum og på bagklap, afhængig af bilmodel
- I sommerperioden renses bilen med luft for at undgå vand på en tør bil
- I vinterperioden renses bilen med vand for at fjerne bl.a. salt
- Der bores sprøjtehuller ifølge Pava sprøjteskema
- Bilen kommer i varmekabine, så den bliver gennemtørret
Dag 2
- Bunden og hulrum sprøjtes med lys Pava
- Hele bunden sprøjtes med mørk Pava
- Motorrum, motorhjelm, trompetvanger og torpedoplader sprøjtes med lys Pava
- Døre og A/B/C stolper sprøjtes med lys Pava
- Baggagerum og bagklap sprøjtes med lys Pava
- Alle borehuller i bunden behandles med zinkmaling
- Alle borehuller lukkes med oliebehandlede propper
- Afslutenden sprøjtes hele bunden med Pava 210 slidlag
Dag 3
- Motorrum rengøres og samles
- Bagagerum rengøres og samles
- Døre og A/B/C stolper rengøres
- Bilen vaskes i special rensevæske for at fjerne stænk, støv og evt. pletter fra Pava behandlingen